Sonntag, 21. Juni 2015

A House Stark embroidered pillowcase

Eine Freundin von mir hat nächstens Geburtstag, und da sie Game of Thrones genau so liebt wie ich, habe ich beschlossen, ihr ein Kissen zu schenken, das mit dem Banner der Stark Familie bestickt ist.
Benutzt habe ich dafür wasserlösliche Stickfolie, auf die ich das Motiv mit Kugelschreiber aufgemalt habe. Dann habe ich es in der richtigen Position mit dem Kissenbezug zusammen in den Stickrahmen geklemmt und mit einem Rückstich (per Hand wohlgemerkt) und schwarzem Garn das Kissen bestickt.
Ich denke, das Ergebnis ist gelungen, dafür, dass ich es zum ersten Mal ausprobiert habe und obwohl ich ziemlich lange dafür gebraucht habe, werde ich es gerne öfters machen!

A friend of mine will be celebrating her birthday soon and as she loves Game of Thrones as much as I do, I decided to make her a pillow as a gift, with the direwolf, the banner of House Stark, embroidered on it.

Therefore I used water-soluble stabilizer on which I drew the banner, then placed it on the pillowcase and stuck it onto my embroidery hoop.
Using a backstitch I stitched along the lines.

I think it turned out well considering the fact this is the first time I've been embroidering things like this pillow and eventhough it took me quite a lot of time I think I'll do this more often. It looks really pretty in my opinion!
After having finished the embroidery I cut away the useless parts of the
stabilizer and poured water over the pillowcase in order to make the
stabilizer wash away. And it worked perfectly!



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen