Mittwoch, 29. Juli 2015

'La Samaritaine' - a French Belle Epoque magazine

Vor kurzer Zeit bin ich auf dem Weg in den Urlaub auf eine sog. 'Brocante', ein Antiquitätengeschäft in Frankreich gestoßen. Dort gab es - neben wunderschönen alten Möbeln und Büchern - alte Zeitungen und Modezeitschriften! Warum sonst würde ich diesem Thema einen Post widmen!
Eine meiner Errungenschaften würde ich euch gerne präsentieren.
A while ago on my way to France I came across a 'brocante' which is some sort of a secondhand/ antique shop. Besides old furniture and books I found old newspapers and fashion magazines. I'd like to show you one of my precious acquisitions.

Dies ist eine Original-Zeitschrift aus der Zeit der Belle Epoque. Das genaue Datum kann ich leider nicht finden, entweder, es wurde nicht abgedruckt, oder ich bin einfach nur blind...
Das Einzige, was ich sagen kann, ist, dass sie an einem Montag, dem 19. Mai herausgegeben wurde. 
This is an original magazine from the Belle Epoque. Sadly I can't tell you the exact date, as it is nowwhere to be found... Either it has not been printed down or I'm simply blind...
The only thig I can tell is that this magazine was released on Monday 19th May, which is not very helpful, I admit.





Nach weiterem Nachforschen habe ich herausgefunden, dass 'La Samaritaine' ein recht bekanntes Kaufhaus in der Pariser Innenstadt war, das Ende 19. Jahrhunderts gegründet und bis 2005 sogar erhalten blieb. Danach musste sich das Warenhaus, laut dieses Artikels, für bankrott erklären.
Kaufen konnte man dort, wie aus der Zeitschrift hervor geht, vieles. Es ging von Damen- und Herrenmode bis hin zu Möbeln oder sogar Kinderwagen (s. Fotos).
Ich habe euch einige Seiten abfotographiert:
After doing some research I found out that 'La Samaritaine' was quite a popular department store in Paris. At the end of the 19th century it was founded and maintained until 2005, where the the company went bankrupt. This article is giving some more information about it. 
As I could see from the magazine, you could buy various things there. Not only women's and men's clothing but also things like furniture or even baby buggys (see photos below).



(Click to enlarge the photos)
The text underneath the dress says: ''Dress in  striped muslin
wool. It has ornated buttons and an embroidered linen collar
(see photo on the left).''












And these are one of my favourites, the so called ''Costumes de bains pour dames, hommes et enfants'' which means that these are bathing clothes for women, men and children. I just love them, I think they look so cute!





The buggy I was writing about, just lovely!

this so called ''english cart'' is so cute!


 I know that these are quite a lot of photos. Sorry, I could barely stop myself.
I hope you liked it, if you are interested in more of these, just let me know!

Please do not use any of these photos without my permission.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen